ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ ЗБУТ Меню
104

контакт-центр

Контакт-центр 056 79 40 304

Контакт-центр056 79 40 304

19.01.2016 / 09:00

Як оформити субсидію

З 1 травня 2015 року в Україні почав працювати новий механізм надання субсидії. Відповідно до постанови КМУ від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій», призначення субсидій відбуватиметься на підставі лише двох документів - заяви та декларації за спрощеною формою.

З 1 травня 2015 року скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій

З 1 травня 2015 року скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій
ФОТО: 104.ua

Право на призначення субсидії мають сім’ї, у яких розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах норм споживання з урахуванням пільг перевищує обсяг визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу.

На сьогодні, розмір обов’язкової частки плати за житлово-комунальні послуги для отримувачів субсидії визначається індивідуально.

Для призначення субсидії споживачам потрібно звернутися в управління праці та соціального захисту населення до відділу соціальних допомог за місцем проживання. Ці управління відповідальні за призначення субсидій та їх цільове використання. У сільській місцевості заяви та всі необхідні документи приймають та передають установам соцзахисту уповноважені особи, призначені виконавчими органами сільських та селищних рад. 

Спрощені правила оформлення субсидії виглядають так:

1. Споживачам тепер не треба стояти у чергах – надання субсидії відбуватиметься на підставі заяви про призначення житлової субсидії та декларації про доходи та витрати за останні 6 місяців (місяць коли подаються документи не враховується), яку вони самостійно можуть заповнити вдома. Бланки документів мають надійти до кожного домогосподарства у квітні та жовтні поштою або через контролерів підприємств, які надають житлово-комунальні послуги. Кількість пунктів у декларації про доходи зменшено. Скасовується необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й працюючих осіб – ці дані відображатимуться в декларації.

Завантажити бланк заяви про призначення житлової субсидії та бланк декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, можна нижче.

Як правильно заповнити заяву і декларацію читайте тут.

УВАГА! Зазначення у заяві контактного номеру телефону є обов’язковою умовою. Якщо заявник допустив помилку або нерозбірливо заповнив документ, фахівець управління соціального захисту зможе уточнити дані за телефоном.

2. Заповнені документи споживач може надіслати поштою (бажано рекомендованим листом, з повідомленням про вручення) до місцевого/районного управління праці та соцзахисту населення за місцем реєстрації або надати особисто. Працівники органів праці та соцзахисту населення не мають права вимагати від фізособи будь-яких інших документів.

Рішення про призначення субсидії або відмову повинно бути прийнято протягом 10 днів після подання заяви та отримання даних від комунальних служб. Про прийняте рішення соціальні органи повинні повідомити заявника.

Якщо особою буде подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, йому може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання, у такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.

3. Субсидія надаватиметься на 12 місяців, а не на опалювальний період, як це було раніше.

4. Переоформлення субсидії непотрібне. Вона буде автоматично продовжуватися, якщо в домогосподарстві не відбулося жодних змін. Змінами вважаються виникнення обставин, які впливають на розмір субсидії. Наприклад: хтось виписався з квартири, змінився перелік одержуваних від ЖКГ послуг, в одного із членів родини збільшилися доходи, була здійснена купівля або оплата послуг на суму понад 50 тис. грн. Про це треба повідомити органи соціального захисту населення упродовж місяця.

ВИКЛЮЧЕННЯМ є здійснення одноразової дороговартісної покупки (протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії) на суму понад 50 тис. грн. (У випадку купівлі ліків або оплати медичних послуг на 50 тис. грн. і вище, рішення про призначення субсидії або відмову приймає комісія).

Скасовуються обмеження щодо майнового стану особи, яка звертається за субсидією:

  • наявність у власності двох житлових приміщень;
  • наявність у власності двох автомобілів;
  • наявність у родині осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;
  • здача в оренду житлового приміщення (при цьому дохід від оренди має бути відображений в декларації);
  • наявність коштів на депозитах (при цьому дохід від депозитів має бути відображений в декларації);
  • здійснення покупки товарів, робіт та послуг на суму понад 10 прожиткових мінімумів (у тому числі оплата медичних послуг та навчання).